Fitness

MODUL-FITNESS

I Klinkby Gymnastikforening kører vi et modultilbud med flere forskellige fitnessformer –et fleksibelt tilbud i en travl hverdag.

Toning og Tabata
Vi arbejder i den første del af timen med at styrke og stramme op med coreøvelser, så kropskernen bliver stærk og stabil. Til det bruger vi primært vægte, elastikker og bolde i forskellige størrelser. Til sidst krydrer vi timen med en omgang Tabata (stationstræning), hvor pulsen kommer op, og hvor der i højere grad er fokus på at opnå høj puls og styrke til arme og ben. En Tabata tager ca. 14 minutter, og træningen er meget intens. Alle øvelserne er enkle og kan laves i forskellige sværhedsgrader, så alle kan deltage og få udbytte af træningen.

(Tabata er valgfrit, men deltagelse kræver, at du har været med i den første del af timen)

Bold & elastik:
Her er der fokus på at styrke og stabilisere kroppen ved brug af bolde, vægte, elastikker og egen kropsvægt. Du udfordres tilpas på balance og styrke, men træningen sikrer også, at du arbejder med mobilitet og bevægelighed i kroppen. Instruktørerne bruger tid på at sikre, at du laver øvelserne rigtigt og er klar til at vejlede dig.

Outdoor fitness / cirkeltræning:
Outdoor-træning er for både kvinder og mænd. ALLE kan være med uanset hvilken form, man er i. Vi vil udfordre alle kroppens store muskelgrupper med forskellige øvelser, hvor vi vil bruge redskaber som sandsække, traktordæk, bildæk, tykke reb, træstammer m.v. Vi vil gennem masser af tons og højt humør få høj puls og sved på panden. Det bliver vildt og sjovt.

Hvis vejret ikke tillader, at vi kan være ude, kører vi en gang cirkeltræning indenfor.

Puls & toning:
Varierende træning, hvor der både arbejdes med kredsløbs- og styrketræning. Der bruges bl.a. bolde, elastikker, vægte, stepbænke og egen kropsvægt i træningen. Øvelserne og timens sammensætning er varierende men altid med fokus på at nå kroppen rundt. Du kan møde både tabata, stationstræning og ikke mindst grundige styrkeøvelser for din kropskerne. Der afsluttes med udstræk og afspændingsøvelser.

Aerobic & toning:
Timen startes med små enkle aerobic serier, som giver sved på panden og smil på læben. Der afsluttes med styrketræning og udstræk.

MorgenPuls
På MorgenPuls er der skiftende instruktører, så træningen indeholder elementer fra alle de øvrige hold. Øvelserne er velkendte, vi kommer kroppen rundt, og der er garanti for en svedig start på dagen. I træningen bruger vi vægte, stepbænke, elastikker og bolde. Din form er ikke afgørende – der er plads til ALLE, som har lyst til at svede, grine og få en god start på dagen. HUSK morgenhår er absolut tilladt på dette hold.

HerreFit (kun for mænd)
Trænger du til at ruske op i grundstyrken,booste konditionen og opnå mere smidighed og bevægelighed i kroppen, er dette holdet for dig – vi kommer kroppen rundt med enkle, effektive og sjove øvelser.

Puls og Power
I træningen er der garanti for høj puls krydret med styrke og udholdenhedstræning.
Her bruges både stepbænke, vægte,elastikker og egen kropsvægt i træningen.

Cirkeltræning:
Stationstræning, hvor vi veksler mellem styrke- og pulsøvelser. Træningen er bygget op omkring
enkle og effektive øvelser, som alle kan være med til.